mandag 5. mai 2014

Jesus vs. fariseer



Jesus:                                                                     Fariseer:

- Et hjerte for mennesker                                       -  Et hjerte for seg selv og sin egen vinning
- Å være der for mennesker når det trengs            -  Opptatt av oppmøte og selv bli sett        
- Sette andre først                                                   -  Å sette seg selv først
- En tjeners skikkelse                                             -  Egenrettferdig og selvopphøyende
- På søken etter fattige, uføre , blinde                    -  Opptatt av å menge seg med de rike og hippe
- Opptatt av å sette fri                                            -  Opptatt av å dømme andre
- Fokusert på å vise kjærlighet                               -  Fokusert på å holde bud og regler
- Opptatt av det som gir liv                                    -  Opptatt av religiøsitet         
- Lidenskap for andres behov                                 - Opptatt av å møte andres forventninger


Ok, dette er typisk kristen-preik
For min egen del så kan jeg være så ærlig å si at det er lett å drives av andres forventninger, annerkjennelse, titler, det å være vellykket, henge med de rette folkene, prektighet, egoisme og etc, men vet du hva? Dette ønsker jeg ikke å bruke tiden min på lenger..

Som vi pleier å si i min kjære Lifegruppe (jentegjengen som samles og snakker om høyt, lavt og gudsliv annenhver uke) - Cut the crap!


Mennesker over andres forventninger
Hjerte fremfor loviskhet
Ekte liv fremfor overfladiskhet
Jesus fremfor fariseer

You choose








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar