tirsdag 20. mai 2014

HJELP, et varmere samfunn nå!

Hva skjer med dette samfunnet vi lever i....?
Hva skjer med denne "storbyen"?
Hva skjer med folk?

Hvorfor er vi som nordmenn så utrolig sneversynte og reserverte når det kommer til andre folk?
(Ihvertfall i Oslo sentrum...)


HVORFOR føler man at det er kleint og unaturlig hvis noen sier "hei", utveklser en frase, eller begynner å prate til deg på bussen?

HVORFOR kan man ikke si hei og gi hverandre et smil av ren medmenneskelighet og høflighet, når en person kommer inn i garderoben på treningsstudioet og èn er der fra før.
Hvorfor ser personen bare bort og ned.....

HVORFOR ser vedkommende som bor i leiligheten rett ovenfor gangen (1,5m unna vår dør) bare ned og inn i døra når hun kommer hjem, uten å si hei når jeg også står i døra på vei inn og prøver å møte blikket hennes for å smile og si hei.......!

HVORFOR er mange mennesker ensomme, og for å sette det på spissen,- hvorfor blir mennesker funnet i leiligheter hvor de har ligget døde i 2 år uten at noen har merket noe...

Er man nødt til å flytte på bondelandet for å ikke måtte leve i denne kalde zombie-tilstanden av kjølige nordmenn?

Hvorfor har det blitt slik i dette landet, spør jeg meg.... svarene kan være så mangt, og liker det gjør jeg ikke.

Du synes kanskje jeg er litt hard?
Jeg er nok ikke eksperten på small talk til alle døgnets tider selv, og såklart har man forskjellig personlighet og lignende, en ting sier jeg bare:

Du kan utgjøre en forskjell!

- Vis varme selv om ingen andre gjør det.
- Se og anerkjenn mennesker, og spesielt de som andre overser (bevisst eller ubevisst)


Hører du noen nynne, plystre og si hei i garderoben på Fresh Fitness Ullevål så er det HELT normalt, og det er meget sannsynlig meg.

Bli med på oppvarmingen!

God kveld  :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar